باید امنیت میهمان را تامین می کردیم/پروژه نفوذ و جاسوسی جدی است

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با ابراز تاسف از ترور ناجوانمردانه شهید جبهه مقامت، "اسماعیل هنیه"، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، تاکید کرد که امنیت میهمان سیاسی ایران باید تامین می شد.

"علیرضا نوین" در گفتگو با خبرنگاران، این اقدام تروریستی در قلب پایتخت ایران را دردناک و البته قابل بررسی دانست و تصریح کرد: باید امنیت میهمان مان را تامین می کردیم و متاسفانه مدت هاست که در بعد امنیتی و حفاظتی و موضوع پیشگیری از ترور چهره های سیاسی و علمی کور ضعف داریم.

وی افزود: مدت هاست شاهد بروز مظاهر و نشانه هایی از پروژه نفوذ، جاسوسی، ناامنی و ترور در کشور هستیم و این اقدامات تروریستی نقطه زنی که از زمان ترور شهد سلیمانی، شهید فخری زاده و موارد مشابه، به شکل های مختلف و با استفاده از روش هایی همچون هوش مصنوعی و نظایر این در داخل کشور رخ می دهد، زنگ خطری برای ما به شمار می رود.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در ادامه با طرح این سوال که اگر این اقدام تروریستی برعلیه یکی از مسوولان ارشد نظام و مسوولان عالی رتبه خودمان طراحی و عملیاتی می شد، تکلیف چه بود، خاطرنشان کرد: دستگاه های امنیتی باید، ضمن بازنگری در روش ها و سیاست های امنیتی و حافظتی و جدی گرفتن این قبیل حملات، مانع از تکرار حملات تروریستی مشابه شوند.

نوین در پایان سخنان خود با اعلام این که، هدف دشمن از انجام این ترورها، ضربه زدن به وفاق و انسجام داخلی و تحت فشار قرار دادن دولت جدید در مجامع بین المللی افزود: در شرایط کنونی، لزوم هوشیاری، انسجام و وحدت حداکثری در داخل کشور، بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.