امام جمعه تبریز مطرح کرد : انتخابات ویترین حضور مردم در عرصه های سیاسی و اجتماعی

انتخابات ویترین حضور مردم در عرصه های سیاسی و اجتماعی 

امام جمعه تبریز گفت: انتخابات ویترین حضور مردم در عرصه های سیاسی و اجتماعی کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز در محل مصلای اعظم امام خمینی(ره) با گرامیداشت فرا رسیدن ماه رجب و بیان فیوضات این ماه اظهار داشت: باید در اعمال خود در برابر خدا امید و ترس داشته باشیم و به هنگام دعا با تضرع خدا را صدا بزنیم.

نشاط اجتماعی با موفقیت تیم ملی فوتبال در جام ملت های آسیا 

وی به برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا اشاره کرده و افزود: یکی از راه‌های بالا رفتن اتحاد و نشاط اجتماعی پیروزی و موفقیت ملی و بین‌المللی است. تیم فوتبال ایران مدت‌هاست در جام ملت‌های آسیایی قهرمان نشده است که ما برای این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیایی برای همه آنها آرزوی موفقیت داریم.

عده ای خواهان تضعیف صندوق های رای هستند

خطیب جمعه تبریز به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفند ماه اشاره کرده و گفت: از نگاه رهبر انقلاب، مشارکت و حضور مردم در صحنه حتی از نحوه انتخاب‌ آنان نیز مهم‌ تر است.

وی بیان داشت: عده ای در داخل کشور به تضعیف صندوق های رای دست زده اند، این افراد از هم اکنون تبلیغات مسموم می کنند و مشارکت ستیز شده اند.

حجت الاسلام آل هاشم تصریح کرد: انتخابات، مشروع‌ ترین روش چیدمان قدرت سیاسی و قابل دفاع‌ ترین ایده در مردم سالاری دینی است و کاهش مشارکت هیچ منفعتی جز تضعیف قدرت مجریان قانون و تقویت هرج و مرج و مخالفان امنیت و پیشرفت مملکت ندارد.

نامزدهای انتخاباتی در تبلیغات اسراف نکنند / انتخابات ویترین حضور مردم در عرصه های سیاسی و اجتماعی

وی با درخواست از نامزدهای انتخاباتی مجلس برای اینکه در تبلیغات اسراف نکنند، افزود: انتخابات ویترین حضور مردم در عرصه های سیاسی و اجتماعی کشور است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در تحلیل تحولات منطقه ای و بین المللی گفت: در روزهای گذشته ارتش سلحشور یمن کشتی جنگی آمریکا را که عازم کمک به رژیم صهیونیستی بود هدف قرار داد، نیروهای مقاومت عراق پایگاه نظامی این کشور را موشک باران کرد و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نفتکش به سرقت رفته ایرانی را با اقتدار تمام پس گرفت، اینها نمونه ای از حقارت آمریکا توسط نیروهای مقاومت در منطقه است.

حمله بزدلانه آمریکا و انگلیس به یمن تهدیدی برای کشتی های اسرائیلی

وی به حمله هوایی بامداد امروز ائتلاف آمریکایی انگلیسی به یمن با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند پرداخته و گفت: این حمله هوایی بُزدلانه مطلقا  قابل توجیه  نیست و تهدیدی برای کشتی‌رانی بین‌المللی با  حملات شیرمردان یمن متوجه نیست جز برای  کشتی‌های  اسراییلی و کشتی‌های عازم به بنادر رژیم صهیونیستی.

غزه به بزرگ ترین قربانگاه جهانی تبدیل شده

خطیب جمعه تبریز به مسایل غزه نیز اشاره کرده و گفت: غزه به بزرگ ترین قربانگاه جهانی تبدیل شده است، اهداف رژیم صهیونیستی در جنگ غزه محقق نشده ولی این رژیم غاصب همچنان به کشتار وحشیانه خود ادامه می دهد.