فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی مطرح کرد؛ آنچه از اعترافات اغتشاشگران تبریز حاصل شد .

 سردار سرتیپ دوم حسین عبدی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهارداشت: استان آذربایجان‌شرقی امنیت واقعی و روانی دارد و احساس امنیت در استان بالاست.

وی با بیان اینکه در نظرسنجی های کشوری، سازمان انتظامی در ردیف های بالای دستگاه‌های خدمت‌رسان است؛ افزود: سرمایه اجتماعی پلیس، بزرگترین نعمت این مجموعه است.

افزایش اعتماد عمومی به پلیس 

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به حجم بالای تماس های مردمی با ۱۱۰ گفت: این امر حاکی از افزایش اعتماد مردم به پلیس است.

وی در ادامه گفت: استان آذربایجان‌شرقی نرخ وقوع جرائم به نسبت میانگین کشوری پایین است و وقوع جرائم خشن در سطح استان در حد صفر است.

سردار عبدی خاطر نشان کرد: متاسفانه آذربایجان‌شرقی در وقوع تصادفات از میانگین کشوری بالاتر است و باید فرهنگ رانندگی را ارتقا بگیریم.

 اعترافات اغتشاشگران تبریز 

وی به اغتشاشات اخیر اشاره کرده و گفت: این آشوب‌ها همراه با تخریب و تعرض و آتش زدن اموال مردم و عمومی بود.

فرمانده انتظامی استان ضمن تاکید بر توطئه های استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی و جنگ شناختی روی افکار عمومی گفت: به برکت تدین مردم و هدایت امامین انقلاب امروز امنیت ما هزاران کیلومتر خارج از مرز هم تامین می‌شود.

وی بیان داشت: اعترافات بازداشتی های آشوب‌های اخیر نشان می دهد دشمن روی جنگ شناختی مردم برنامه دارد.

دروغ بافی برای دانشجویان دانشگاه تبریز

سردار عبدی با تاکید بر اینکه گروهک ضدانقلاب واقعیت را با دروغ عوض می‌کنند، گفت: در دانشگاه تبریز اتفاقی نیفتاده ولی دشمنان در شبکه های ماهواره ای و اینترنتی به مردم فراخوان می دهند.

وی تاکید کرد: دانشجویان فرزندان مردم هستند و باید تلاش کرد تا تحلیل های غلطی که دشمن به خورد جوانان می‌دهند را خنثی کنیم.

توجیه یک بازداشتی از همراه داشتن کوکتل مولوتف / بیشترین مصدوم متوجه پلیس و بسیج بود

فرمانده انتظامی استان به یک نمونه از اطلاعات غلط دشمنان به جوانان اشاره کرده و گفت: بین دستگیرشدگان افرادی بودند که کوکتل مولوتف همراه داشتند و آن فرد می گفت به ما گفته‌اند پلیس مستقیم به شما حمله می‌کند و ما با این سلاح از خود مراقبت می‌کردیم.

وی ضمن اشاره به خویشتن‌داری پلیس در استان و حداقل برخورد با آشوبگران گفت: بیشترین ضربه و مصدوم متوجه پلیس و بسیج بود اما به دروغ،  می گفتند فلان دختر را پلیس کشته است ولی مادرش گفت که دختر من چند روز قبل ایست قلبی کرده است.

سردار عبدی ضمن قدردانی از حضور مردم در مراسم تشییع پیکر شهید امنیت حسین اوجاقی و راهپیمایی محکومیت اغتشاشات گفت: با امنیت مردم معامله نخواهیم کرد و  اگر کسی تخطی از قوانین کند ما موظف به برخورد هستیم.