دبیر هیات اسکی آذربایجان شرقی در گفت وگو با نصر خبر داد: بازگشایی پیست اسکی سهند تا یک هفته دیگر

دبیر هیات اسکی استان گفت: طی یک هفته آتی، پیست اسکی سهند تبریز آماده پذیرایی از علاقمندان به رشته های ورزشی زمستانی می باشد.
فصل زمستان بدون شک بهترین زمان برای تفریحات سالم و پرهیجان برفی است که بسیاری از علاقمندان به ورزش های زمستانی برای سپری کردن لحظات جذاب، خود را به پیست های اسکی پر از برف می رسانند.
آذربایجان شرقی به دلیل دارا بودن آب و هوای کوهستانی و زمستان های سرد و پر از برف، دارای پتانسیل بالایی برای انجام ورزش و تفریجات زمستانی را دارد که متاسفانه مسولان ورزشی استان توجه چندان خوبی تاکنون به این امر نداشته اند.
پیست های اسکی سهند و پیام به دلیل دارا بودن شرایط مناسب آب و هوایی شاید از ماه ها قبل از آغاز زمستان آماده فعالیت های ورزشی و تفریحی هستند که امسال با توجه تعویق نزولات آسمانی در این مناطق، پیست های استان فعالیت خود را با تاخیر آغاز کرده اند.
شاید با وجود دستگاه های برف ساز مصنوعی، مشکل کمبود برف در پیست های جهان به طور کامل حل شده و در تمامی کشور های فعال در ورزش های زمستانی، این دستگاه از ابتدایی ترین تجهیزات محوطه پیست ها بشمار می آید که متاسفانه به جز پیست های تهران در دیگر استان ها امکانات بسیار پایین می باشد.
شاید با افزایش دمای کشور در سال های اخیر خرید دستگاه برف ساز برای تمامی پیست های کشور و به خصوص آذربایجان شرقی از مهم ترین وظایف فدراسیون اسکی بمشار می آید که در این خصوص باید پیگیری های مسولان ورزشی استان و هیات اسکی را شاهد باشیم.
افزایش امکانات و تجهیزات پیست های اسکی پیام و سهند یکی از اصلی ترین خواسته علاقمندان به تفریحات زمستانی هستند که تاکنون بدون نتیجه مانده و در کنار این موضوع، تعطیلی هر دو پیست استان در روزهای قبل نارضایتی بسیاری از علاقمندان به تفریحات زمستانی را به همراه داشته است.
حسن دباغی نژاد، دبیر هیات اسکی استان درخصوص آخرین وضعیت پیست های اسکی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی نصر اظهار داشت: به دلیل آماده نبودن پیست های اسکی استان و دیر آغاز شدن بارش برف، بازگشایی پیست های اسکی با تاخیر همراه بوده است.
وی افزود: پیست اسکی پیام از 27 دی ماه به طور آزمایشی بازگشایی شده است که تمامی افراد علاقمند به رشته اسکی که دارای کارت بیمه ورزشی هستند می توانند از امکانات پیست اسکی پیام استفاده کنند.
دباغی نژاد در مورد وضعیت پیست اسکی سهند گفت: پیست اسکی سهند هنوز بازگشایی نشده و دلیل اصلی آن شرایط جوی حاکم در منطقه است که تاکنون اجازه آماده سازی برای فعالیت در این پیست را نداده است.
وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک بودن پیست اسکی سهند به شهر تبریز و حضور سهل علاقمندان به رشته اسکی در این پیست، تلاش خواهیم کرد تا برای یک هفته آتی، این پیست نیز آماده پذیرایی از علاقمندان به رشته های ورزشی زمستانی باشد.