رییس اتحادیه جهانی کشتی : کُشتی جهان بدون ایران معنا ندارد.

 رییس اتحادیه جهانی کشتی با بیان اینکه کُشتی جهان بدون ایران معنا ندارد، گفت: تمام دنیا به این مهم اذعان دارند که ایران مهد این رشته است و این جایگاه باید حفظ شود.
در ادامه دیدارهای مسوولان ورزش کشورمان با مدیران IOC و روسای فدراسیون‌های جهانی حاضر در لوزان سوئیس، «مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش، «رضا صالحی‌امیری» رییس کمیته ملی‌المپیک و «پیمان فخری» رییس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی با «نناد لالوویچ» رییس اتحادیه جهانی کشتی دیدار و گفت‌وگو کردند.
در ابتدای این دیدار، لالوویچ، گفت: در تهران یادآوری کرده بودم که کشتی برای شما مهم است و این را هم با تاکید می‌گویم که کشتی هم بدون ایران معنا ندارد؛ نه اینکه این حرف من باشد تمام دنیا به این مهم اذعان دارند که ایران مهد کشتی است و این جایگاه باید حفظ شود.
وی ابراز داشت: از حمایت‌های مسوولان ورزش ایران از کشتی تشکر می‌کنم و امیدوارم این حمایت‌ها بیشتر شود. همان‌گونه که اعتقاد داریم کشتی ایران بزرگ است، حمایت‌های ما هم از کشتی ایران باید بزرگ و گسترده باشد.
لالوویچ خاطر نشان کرد: امیدوارم که کشتی ایران مصون از هرگونه اتفاق بدی به کار خود ادامه دهد.
ما در کنار کشتی ایران بودیم و خواهیم بود.
رییس اتحادیه جهانی کشتی با ابراز تاسف از اتفاقی که برای میزبانی جام جهانی رخ داد، گفت: تلاش بسیاری کردیم که تیم‌ها در این رویداد شرکت کنند ولی بسیاری از دولت‌ها به فدراسیون‌های کشتی خود اجازه حضور در این مسابقات را ندادند. در اولین فرصت میزبانی یک رویداد بزرگ کشتی جهان به ایران داده خواهد شد.
وی در خاتمه، گفت: اتحادیه جهانی از هر گونه اتفاقات ناخوشایند و بروز هر گونه مشکل برای کشتی ایران جلوگیری خواهد کرد.
در ادامه وزیر ورزش و جوانان کشورمان ضمن تقدیر از لالوویچ و از حمایت‌های همیشگی اتحادیه جهانی کشتی ابراز خرسندی کرد و گفت: علیرضا دبیر به‌عنوان یک قهرمان مسوولیت این فدراسیون را با انگیزه و تلاش وقفه ناپذیری در دست دارد و ما هم حمایت‌های‌های لازم را از وی و کشتی خواهیم داشت.
سلطانی فر با تاکید بر اهمیت کشتی در ایران افزود: در سال ۲۰۱۹ میلادی، چهل خانه کشتی در ایران افتتاح کردیم و امیدواریم در سال ۲۰۲۰ این تعداد را به ۵۰ عدد افزایش یابد و در تلاشیم که این امکانات بیشتر در مناطق محروم احداث شود تا استعدادها شناسایی شوند و به کشتی ایران و دنیا خدمت کنیم.
در بخش دیگری از این دیدار رییس کمیته ملی المپیک کشورمان نیز ضمن  تقدیر و تشکر از رییس اتحادیه جهانی کشتی از حمایت‌های همه جانبه و نگاه مثبت او تقدیروتشکر کرد.