نماینده مردم تهران در مجلس: مجمع تشخیص حق ندارد جلوی مصوبه مجلس را بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه "نزدیک به هزار سیاست کلی داریم و می توانند هر مصوبه مجلس را به بهانه این سیاست کلان رد کنند" گفت: مجمع تشخیص حق ندارد که مصوبه مجلس را بررسی کند و به بهانه عدم تطبیق با سیاست کلی جلوی آن را بگیرد.

«علی مطهری»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در هجدهمین کنگره حزب مردم سالاری گفت: پس از تصویب لوایح چهارگانه درمجلس، مجمع تشیخص مصلحت نظام خود را مجاب بداند مطابق با سیاست های کلی نظام در مورد آن، تصمیم گیری کند. غیر از بررسی مصوبه مجلس توسط شورای نگهبان یک انطباق دیگر به نام تطبیق با سیاست های کلی نظام را تبیین کردند.

او افزود: شورای نگهبان بر اساس آنچه که مجمع برای آن می فرستد عمل می کند لذا در حال حاضر دو شورای نگهبان داریم و که این موضوع مطابق با قانون اساسی، بدعت است.

او با بیان اینکه "نزدیک به هزار سیاست کلی داریم و می توانند هر مصوبه مجلس را به بهانه این سیاست کلان رد کنند" ادامه داد: مجمع تشخیص حق ندارد که مصوبه مجلس را بررسی کند و به بهانه عدم تطبیق با سیاست کلی جلوی آن را بگیرد، مجمع می تواند در حسن بررسی یک طرح و لایحه نظر خود را ابراز کند.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: در رابطه با هر مصوبه ای اگر مجلس بر نظر خود اصرار کند آن مصوبه به مجمع می رود.