پایان تراژدی سوءمدیریت در تراکتور

تبریز فردا: 4 برد متوالی تراکتور در بازیهای پایانی و معوقه لیگ برتر، وضعیت این تیم را در جدول رده بندی مسابقات بهبود بخشید تا نیم‌فصل اول را با رتبه سومی لیگ برتر به اتمام رسانده و امیدوار به آینده باشد.


بازی خوب، نتیجه مد نظر هوادار و صعود به رده های بالای جدول، نشان از تغییر تاکتیک تراکتور در حوزه فنی و تفکرات مدیریتی این تیم است. در حالی که هنوز تکلیف مدیرعامل و سرمرب یتیم مشخص نشده است، تراکتور به موفقی خوبی دست یافته که با سرپرست و مربی موقت توانست به جبران شکست در هفته های قبل بپردازد.

هرچند می گویند که ثبات تیمی مهمترین ویژگی موفقیت هر تیم باشگاهی است، ولی گاهی هم باید دندان لق یک مجموعه را از جایش کند.
مصطفی دنیزلی علی‌رغم مذاکرات پشت پرده برای جدایی، به صورت آشکارا به هواداران تیم خیانت کرده و بعد از هر شکستی وعده قهرمانی در پایان فصل می داد، آن هم در حالی که از مدتها پیش قصد جدایی داشته و به دنبال فسخ قرارداد به بهانه‌های بنی اسرائیلی بوده است.

در آن سو مدیریت تیم نیز نتوانست آنطور که باید و شاید از عهده باشگاه بزرگی چون تراکتور برآید و علی الظاهر استعفا داد. استعفایی که شاید خیلی وقت پیش می داد و تراکتور را دچار این حاشیه‌ها نمی کرد.

در هر حال تراکتور با سرپرست مدیریتی و سرمربی موقت خود، کاری کرد کارستان و 12 امتیاز مهم و حساس را از بازیهای خانگی و بیرون از خانه کسب کرد تا همچنان در جمع مدعیان لیگ باقی بماند.
این پیروزی ها مهر پایانی بری سوءمدیریت در تیم و ضعف کادر فنی سابق در ارائه تاکتیک تیمی بود که با تفکرات ساکت الهامی وضعیت بهتری پیدا کرده است. مهمترین کار الهامی بر خلاف مصطفی دنیزلی که به هر قیمتی بازیکنان را در پست های غیر تخصصی بازی می داد، باز گرداندن بازیکنانی مثل اسدی و حاج صفی و شجاعی به پست های تخصصی خود بود. همین استفاده بهینه و معقول از بازیکنان موجب کسب امتیاز و موفقیت تراکتور در بازیهای آخر نیم فصل اول شد.

به نوعی می توان گفت که تراژدی سوءمدیریت در این تیم چه از نظر فنی و چه از نظر اداری پایان یافته است و با توجه به تعطیلات نیم‌فصل فرصت کافی برای هماهنگی بیشتر و جذب بازیکنانجدید نیز برای ادامه راه فراهم خواهد آمد.