رسانه های نوین مهم ترین ابزار گفتمان سازی محسوب می شوند/ مراکز علمی، فرهنگی، دانشگاهی باید در راستای گام دوم انقلاب پیش قدم باشند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: رسانه های نوین مهم ترین ابزار گفتمان سازی محسوب می شوند. در بنای گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب باید به کارهای رسانه ای و هنری توجه جدی صورت گیرد.
 "سید محمد علی آل هاشم" بعد از ظهر امروز در آیین رونمایی از نخستین مجموعه کتب آموزش شهروندی و آغاز رسمی طرح جامع آموزش های شهروندی در مدارس تبریز، با بیان اینکه به نظر می رسد شهر تبریز در مورد حقوق شهروندی جزو اولین ها بوده است، اظهار کرد: موضوع این جلسه که رونمایی از 26 کتاب شهرداری در ارتباط با ابعاد مختلف حقوق شهروندی است، به جرات می توان گفت که این کتاب در نوع خود یک حرکت بسیار ارزشمند از سوی شهرداری و شورای شهر تبریز محسوب می شود و بنده از این حرکت زیبا در نماز جمعه نیز تجلیل کرده ام. اینکه شهرداری و آموزش و پرورش با همکاری یکدیگر در ارتباط با کسب حقوق شهروندی همکاری می کنند و کتاب ها را در راستای آموزش حقوق شهروندی تدوین کرده اند کار بسیار باارزشی است.
وی به اهمیت گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: مراکز علمی، فرهنگی، دانشگاهی باید در راستای گام دوم انقلاب پیش قدم باشند؛ هفته گذشته طی دیداری که نمایندگان ولی فقیه با مقام معظم رهبری داشتند، ازجمله مواردی که بنده در آن جلسه مطرح نمودم، جنبش مثبت مردم تبریز در راستای بیانیه گام دوم انقلاب بود. همانگونه که در 29 بهمن سال گذشته وعده دادیم مراکز دانشگاهی تبریز در ارتباط با گام دوم انقلاب، حرکت های بسیار خوبی را شروع کرده است.
امام جمعه تبریز به لزوم تشکیل دبیرخانه دائمی در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: بوجود آمدن یک دبیر خانه دائمی در دانشگاه ها با عنایت روسای دانشگاه باید منجر به تشکیل یک مکانیسمی برای عموم نخبگان دانشگاهی و حوزوی به صورت یک مجموعه چابک و موثر شود و اگر این دبیرخانه تشکیل شود، کار تبیین علمی را به راحتی می توانیم دنبال کنیم.
آل هاشم با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب، منشور آینده انقلاب است، ادامه داد: پشت بیانیه گام دوم انقلاب، مبانی معرفتی بسیاری وجود دارد اما محتوای این بیانیه نیاز به تبیین علوم انسانی و اجتماعی دارد. اغلب مردم فکر می کنند این بیانیه یک اطلاعیه و یا یک دعوت است در حالیکه بیانیه گام دوم انقلاب، منشور آینده انقلاب است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اذعان کرد: در طول تاریخ به نوعی همه ساختارهای انقلاب علمی جوابگو هستند. هر انقلابی که اتفاق افتاده رد پای یک جوان را می توان در آنجا دید. جوان انرژی دارد و پر از امید به آینده است لذا باید کارها را در ارتباط با گام دوم انقلاب به جوانان مومن، انقلابی، اهل علم و معرفت بسپاریم چرا که جوانان اهل ریسک اند و انگیزه دارند و می توانند این مسائل را به خوبی دنبال کنند.
آل هاشم با بیان اینکه جوان مومن و دغدغه مند انقلابی مورد توجه مقام معظم رهبری در به دوش کشیدن بار مسئولیت انقلاب است، تصریح کرد: درست است که مخاطب مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، همه مردم ایران است اما مخاطب اصلی ایشان جوانان این مرز و بوم هستند. جوانی یک سرمایه بزرگ انسانیت است لذا بیش از آنکه به تعارضات و آشفتگی های جوانی توجه شود باید به استعدادها و سرمایه های جوانی توجه شود و با توجه به اینکه در کشور نیروی انسانی جوان مستعد و کارآمدی داریم، باید زمینه حضور و نقش آفرینی این جوانان را بیش از پیش فراهم کنیم و در صدد تقویت اعتماد و امید آن ها باشیم.
وی با بیان اینکه حقوق شهروندی یکی از برکات گام دوم انقلاب است، ابراز کرد: در این راه یکی از راهبرد ها باید این باشد که ما وابستگی خودمان را به خارج و نفت کم کنیم؛ این از برکات گام دوم انقلاب خواهد بود که باید قدم های خوبی را در این راستا برداریم.
امام جمعه تبریز تاکید کرد: رسانه های نوین مهم ترین ابزار گفتمان سازی محسوب می شوند. در بنای گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب باید به کارهای رسانه ای و هنری توجه جدی صورت گیرد.
وی در پایان اظهار کرد: گفتمان سازی کار کوتاه مدتی نیست بلکه میان مدت و یا بلندمدت است و باید برنامه ریزی دقیقی صورت بگیرد؛ در گفتمان مربوطه باید دانشگاه های ما نقش مولد را داشته باشند تا دستگاه ها و سازمان ها و دیگر نهادهای جمهوری اسلامی ایران از این گفتمان بهره مند شوند.