گروکشی به سبک مالک تراکتور

تبریز فردا: تراکتور این روزها شاهد آرامش بعد از طوفان است، اگرچه با مصاحبه امروز مالک این تیم، شاید این آرامش هم آتش زیر خاکستر باشد.
از هفته های قبل، و به دنبال نتایج ضعیف این تیم، سرمربی ترکیه‌ای کنار گذاشته شد یا استعفا کرد، به دنبال آن مدیرعامل تیم هم طی بیانیه‌ای استعفا داد و زیردستان او نیز استعفا دادند. مالک تراکتور که خارج از کشور بود، رسیدگی به امور تیم را منوط به حضور در تبریز کرد و البته طی فایل صوتی که از ایشان به بیرون درز کرد، اعلام کرده بود که تیم را تحویل می دهد، اما تحویل چه کسی؟ یا چه ارگانی؟
امروز و پس از دیدار با خانواده شهدا، و خواست مادر شهید مبنی بر عدم ترک میدان  از سوی مالک تراکتور، دوباره همان حرف را تکرار نمودند که به احترام شما یک بار دیگر بررسی می کنم و شاید نظرم مبنی بر تحویل تیم عوض شد.

حال مسئله اصلی اینجاست که زنوزی از چه کسی شاکی است؟ اصلا چرا تیم را تحویل گرفت که الان بخواهد تحویل بدهد؟ گناه هوادار این وسط چیست؟!
اگر اتفاقات سال پیش را در نظر بگیریم، مقصر اصلی خود ایشان و ورود غیرحرفه‌ای به مسائل فنی است، اگر اتفاقات امسال را در نظر بگیریم، باز هم افراد منتسب به ایشان در باشگاه اعم از مدیرعامل و هیئت مدیره و دیگر ارکان باشگاه، در حال و روز امسال تیم نقش دارند.

زمانی که تیم تحویل بنیاد تعاون سپاه بود، حداقل کسب سهمیه و رده‌های بالای جدول را را کاسب بودیم، الان چه؟ با کلی بازیکن تاپ و میلیاردی، به سختی می توانیم از تیم های ته جدولی امتیاز بگیریم. تیمهایی که رقبای سنتی ما همگی با 5 یا 6 گل از آنها پذیرایی می کنند.

زنوزی اهل این فوتبال است و ریز و درشت آن را می داند، و با علم و آگاهی به این مسائل وارد گود مالکیت تراکتور شد و امروز حق گلایه ندارد. او می دانست تراکتور تنها با 15 تیم جدول نمی چنگد، با فدراسیون، سیاسیون، لابیگرها، دلال‌ها و برخی رسانه های معلوم الحال نیز همزمان با لیگ برتر مبارزه می کند و اگر نمی توانست در مقابل این حجم از دشمنی با این تیم، بیر بیاید، همان بهتر که تیم را تحویل نمی گرفت.

الان آقای زنوزی بایستی از مدیر مستعفی خود بپرسد که کدام عوامل  و تصمیمات غیرفوتبالی ایشان را مجبور به استعفا کرده است؟! اصلا چرا با آن همه هزینه نتوانست مدیریت خوبی در این تیم داشته باشد و آن را در ورطه سقوط قرار داد؟

 هوادار مسخره این مدیر و آن سرمربی و فلان بازیکن که نیست چند بازی در میدان بدرخشند و سپس با کلی ابهام و کنایه از زیر بار مسئولیت و پولهایی که گرفته‌اند در بروند که نمی گذارند کارمان را بکنیم، تصمیمات غیر فوتبالی است.

هیچ کسی در این تیم حق گروکشی ندارد، حتی مالک تیم که امروز با منت و افاده درباره بازنگری تصمیم خود درباره تحویل تیم صحبت کرده است. منتی نیست برادر من، مالک اصلی تراکتور هواداران این تیم هستند و شماها افتخار خدمت به این هوادار و سرمایه اجتماعی استان را کسب کرده‌اید.

بهانه های بنی اسرائیلی را کنار بگذارید و به فکر تیم باشید. از مدیریت فوتبالی متخصص تا سرمربی کاربلد و صاحب‌سبک و بازیکنان متعصب، فک و فراوان داریم. فقط کافیست حلقه مشاوران خود را تغییر دهید.
امروز اگر تیم مشکل دارد، نتیجه انتخاب ناصحیح مدیرعامل و سرمربی و بازیکن است. یعنی انتخاب هیئت مدیره باشگاه یا مالک آن مشکل داشت، و علی رغم فرافکنی‌های افراد، هیچ تصمیم غیرفوتبالی در این تیم دخیل نیست. تا کی می توان از زیر بار  فعالیت ضعیف و عملکرد غیر قابل دفاع خود در رفت؟!

تراکتور می تواند از این بحران موجود نیز با سربلندی بیرون بیاید، به شرطی که عملکرد ضعیف خود را قبول کنیم و به جای گروکشی دنبال راه چاره باشیم. اگر مدیر یا معاون فعالیت مثبتی ندارند، تغییرشان بدهیم، اگر مشکل بازیکن داریم، نیم‌فصل نزدیک است و می توان تیم را تقویت نمود.