در خطبه های نماز جمعه تبریز مطرح شد؛ ناوگان حمل و نقل فرسوده عامل مهم آلودگی هوای تبریز / تمجید رهبری از تبریزی ها


حجت الاسلام آل هاشم گفت:ناوگان حمل و نقل عمومی شهر نیاز به اتوبوس جدید دارد و عامل اصلی آلودگی، ناوگان حمل و نقل فرسوده است.
 حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز گفت:
از مصادیق تقوا، تقوای انتخاباتی است، باید به نماینده ای رای دهیم که پایبند آرمان های انقلاب و امام باشد و رهبری را فصل الخطاب بداند.

وی افزود: نماینده باید خادم مردم باشد و متعهد باشد و افتخار کند که خادم مردم است.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به آلودگی هوا اظهار داشت: ناوگان حمل و نقل عمومی شهر  نیاز به اتوبوس جدید دارد و عامل اصلی آلودگی، ناوگان حمل و نقل فرسوده است.شهرداری و شورای شهر باید اقدامات را لازم در این خصوص انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: دیشب به من اطلاع دادند از پتروشیمی دود سفید بلند شده است.

وی با اشاره به سفر رییس جمهور به مالزی برای شرکت در اجلاس کشورهای اسلامی این سفر به معنی سیاست نگاه‌به شرق است که بعد اژ تحریم ها در دیپلماسی کشور مطرح است و رییس جمهور با سفر به ژاپن و مالزی سعی دارد دیپلماسی شرق را تقویت کند.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه وضعیت مسلمانان در کشورهای اسلامی حاد است و مورد ستم قرار می گیرند، افزود: در برخی کشور ها مسلمانان را تروریست می دانند. دنیای اسلام ظرفیت های بالایی در موضوعات مختلف دارند.

وی با اشاره به استیضاح ترامپ گفت: این موضوع دعوای ۲۰۰ ساله حزبی در آمریکا است. ترامپ سومین رییس جمهور تاریخ آمریکا است که مورد استیضاح قرار می گیرد و رای موافق بیش از ۲۲۰ تن از نمایندگان آمریکا نشان دهنده این است سیاست های ترامپ نه تنها در سطح جهان طرفدار ندارد بلکه در داخل آمریکا نیز به سیاست های وی معترض هستند.

امام جمعه تبریز اظهار داشت: امروز که ترامپ در داخل آمریکا با ۲۲۰ رای مورد استیضاح قرار می گیرد، همان چیزی است که رهبر انقلاب وعده داده بود که افول آمریکا در پیش است.

وی با مظرح کردن توقعات و مطالبات رهبر انقلاب از بودجه کشور گفت: ایشان سال قبل اشاره کردند یکی از مسائل مهم اصلاح ساختاری بودجه است و قرار بود در چهار ماه اول ۹۸ دولت و مجلس این مشکل را حل کنند اما هنوز این مشکل باقی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بودجه سالانه از سال قبل مورد حاشیه رسانه ها بود که تقدم و تاخر زمانی بخشی از حاشیه سازی بود.اما حالا که بودجه سروقت به مجلس می رسد، اصالتش در چه وضعیتی است؟ آیا با مطالبات رهبری مطابقت دارد؟

وی خطاب به نمایندگان مجلس تاکید کرد: شما وظیفه سنگینی دارید و باید نسبت به اصلاح بودجه سال آینده اقدام جدی انجام دهید.

حجت الاسلام آل هاشم با تبیین بخش هایی از بیانیه گام دوم انقلاب گفت: گفتمان های ماندگار مرتبط با دغدغه های جامعه است و بیانیه گام دوم این قابلیت را در موصوعات عدالت، مبارزه با فساد بهبود وصعیت رندگی دارد که باید مورد توجه نخبگان قرار بگیرد.

وی افزود: چند روز پیش همراه با ائمه های جمعه در محضر رهبر انقلاب بودیم ایشان به مردم تبریز و اذربایجان سلام رساندند و گفتند تبریز در این حوادث اخیر خوش درخشید. ما نیز می گوییم که رهبرا مردم آذربایجان همیشه آماده و پای کار است.