پرداخت تسهیلات برای تعاونی‌ها و بنگاه‌های آسیب دیده در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی

به گزارش تبریز فردا، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بررسی و احصای تعاونی ها و بنگاه‌هایی که در مناطق زلزله زده دچار مشکل شده اند خبر داد و افزود: تسهیلاتی برای این تعاونی‌ها و بنگاه‌ها در نظر گرفته شده و برای کسانی که نیاز دارند تسهیلات قرض الحسنه از طریق بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران پرداخت خواهد شد.

محمد جعفر کبیری هدف از سفر به آذربایجان شرقی را بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان میانه و پیگیری نیازهای آنان اعلام کرد و گفت: در روزهای آغازین زلزله به دستور دکتر شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نماینده ایشان در مناطق حضور یافته و نیازهای اولیه هموطنان مان در این مناطق را احصا کردند که در حدود ۲۵۰۰ بخاری برقی، لوازم بهداشتی و دیگر لوازم مورد نیاز برای روزهای اول و همچنین ملزومات تهیه غذای گرم و سرد توزیع شد.

 وی با اشاره به تشکیل صندوق ضمانت تعاون گفت: در راستای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، سرمایه اولیه سهامداران توسط صندوق تضمین می‌شود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: صندوق ضمانت تعاون برای ارایه تسهیلات با شرایط آسان به تعاونی‌ها ضمانت نامه صادر می‌کند تا به جای وثیقه ملکی در اختیار تعاونی ها و بانک ها قرار گیرد.

وی با بیان این‌که از تعاونی‌های دانش بنیان و نوپا و نیز از تعاونی های توسعه عمران شهرستان ها حمایت های ویژه می شود، افزود: تعاونی های شهرستان ها می توانند طرح های قابل اجرا را به ما ارایه کنند و ما به آنها اجازه می دهیم سرمایه اعضا و مردم را جذب کنند و برای کاهش ریسک سرمایه گذاری اصل سرمایه توسط صندوق تعاون ضمانت می شود.

کبیری سقف تسهیلات ارایه شده به شرکت های نوپا را ۱۵ میلیارد تومان و تامین مالی خرد را ۳۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه ها و اولویت‌های این وزارتخانه بحث اشتغال روستایی، تثبیت اشتغال و پیگیری پرداخت تسهیلات در شرایط اقتصادی موجود است که در این راستا ۱.۵ میلیارد دلار برای اشتغال روستایی پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی؛ کبیری اضافه کرد: از سوی مجموعه پگاه که از زیر مجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است لوازم مورد نیاز و آنچه مورد نیاز کودکان بویژه بانوان بود و همچنین از مجموعه لوازم دارویی زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری شستا اقلام مورد نیاز در بین مردم توزیع شد.

وی سفر خود به شهرستان میانه را در راستای دستور وزیر تعاون، رفاه و کاراجتماعی برای بررسی وضعیت مناطق و نیازهای جدید و نظارت بر توزیع اقلام جدیدی ارسالی به این مناطق از جمله دو کامیونت اقلام لبنی از سوی مجموعه پگاه و کامیونت‌های لوازم بهداشتی و غذایی برای توزیع در دور جدید عنوان کرد.